Грижим ли се правилно за акнеичната кожа?

Грижим ли се правилно за акнеичната кожа?
7 февруари 2021

Всяка жена мечтае за сияен и здрав вид на лицето. За съжаление не всички имаме късмета да се радваме на хубава кожа, без да полагаме грижи за нея. Най-често срещаните проблеми са суха и чувствителна кожа или склонна към омазняване, уголемени пори, комедони и разбира се.....досадното акне. Да, точно така. Акнето не е проблем, срещан само през пубертета, но и много възрастни страдат от същия проблем. През последните години се наблюдава тенденция за развитие на акне и сред хората след 35-годишна възраст. А с появата на COVID-19 и задължителното носене на маски, се появи и терминът маскне (комбинация между маска и акне).

Лечението на неприятните пъпки изисква време, постоянство и търпение. Най-важната стъпка в борбата с него е навременната консултация с дерматолог, който да назначи правилно лечение според възрастта и състоянието на кожата.

Храна и акне – има ли връзка?

     В допълнение е добре да знаете, че начинът на хранене също се отразява на кожата. Ако вече сте се сдобили с акне е добре да намалите сладките храни. Според редица проучвания храните с висока концетрация на глитамичен индекс, които повишават кръвната захар, могат да влошат акнето. Колкото и да е трудно, опитайте се да ограничите сладките изкушения и сами ще се убедите в ползвотворния ефект.

Ако все пак не можете да се лишите от шоколад, то той трябва да бъде с максимално високо съдържание на какао. Не забравяйте да изключете от менюто си и безалкохолните напитки, които съдържат голямо количество захар и така наречените „кухи калории.  

Избягвайте също полуфабрикатите и пържените храни. Хлябът, пастата, крекерите, приготвени от бяло брашно, също попадат в списъка на нежеланите храни. Изобщо – забравете за пакетираните храни, към които често прибягваме, особено в офиса или когато искаме да хапнем нещо набързо.

 

Как да се храните?

Отговорът се крие в една дума – здравословно. Наблегнете на повече плодове и зеленчуци, на храни, богати на витамин А, който е важен за регенерацията на кожата. Има го в броколите, спанака, морковите, червените чушки и др. Ядките също са добър източник на протеини, ценни мазнини, фибри, ключови витамини и минерали.

Важно е да приемате и здравословни мазнини - студено пресован зехтинленено масло и мазнини от растителни източници, като ядкисеменаавокадо и др. Също така мазните риби като пъстървасьомга и скумрия.

Не забравяйте и за храните богати на цинк - кисело мляко, агнешко, пилешко, тиквени семки, които също са с доказан благоприятен ефект срещу акнето. Установено е, че колкото по-ниски са нивата на този микроелемент в организма, толкова по-интензивно е акнето.

Пиенето на достатъчно вода също не е за подценяване и е един от най-лесните и ефективните начини да се грижим за кожата си. Също така, за да предотвратите появата на акне, трябва да пиете много вода, което ще помогне да избегнете причинителите на досадните пъпки – запушени пори и задържане на токсини.

Ако спазвате всички тези съвети за здравословно хранене, пречистване на организма от токсини, както и физическа активност, и комбинирате с правилната козметика за лице, ще можете съвсем скоро да се радвате на здрава, свежа и красива кожа на лицето.

 

С настъпването на есента идват и новите изпитания за косата. И докато косопадът при мъжете е генетично програмиран, то при жените може да бъде предизвикан от различни външни и вътрешни фактори. Като изключим хормоналните промени, употребата на неподходящи продукти или прием на определени лекарства, има няколко причини, поради които косопадът е особено засилен през есента.

прочети още

Смяната на сезоните неизменно е свързана и с промяна в състоянието на кожата ни като част от общите промени, които настъпват в човешкия организъм. Основните фактори, които въздействат върху нея през есенно-зимните месеци са студеният и по-сух въздух, големите температурни амплитуди, на които сме изложени навън и в отопляваните помещения, мръсният въздух и др. Всичко това може да провокира значително изсушаване на кожата, което я прави по-чувствителна и ранима.

прочети още

Пролетта е тук и типично по женски вече проявява своите капризи. Наред с топлите слънчеви лъчи дните се редуват с по-хладни, облачни и студени. Това поставя на изпитание не само настроението ни, но и организма ни, който тепърва започва да се адаптира към новия сезон.

прочети още